Jump to content

? Jewish Mayan Conundrum


bewilderbeast

Recommended Posts

I'm feeling a bit verklempt.... Talk amongst yourselves.

I'll give you a topic: 2012

Were the Mayans just sick of making calendar dates so far in the future,

or is there something waiting for us just around the corner.

:kat:Discuss:

 

For one of your first posts here...you certainly have created a good one!

 

Ok...my response.

 

I feel the Mayans are spot on here. But not in the way that the "world will end"...but more of the world "as we know it" will end (let me explain here LOL!).

 

The world (humanity) is shifting into more of a "spiritual awareness"...in fact since (I think) around the mid 90's we had already entered the "spiritual awakening" levels.

 

Those who are empaths are feeling a great deal more (not just from humanity, but also within the earth itself)...those who claim "never to have believed or to have experienced psychic abilities (such as astral dreaming, esp, etc.) are beginning to experience them on a greater scale.

 

As we get closer to the "big change", there will be more, discord, fear and uncertainty mostly because we as humans are trained that if we do not understand something, our first instinct is what? We fear it.

 

There are two very good books in which discuss this to a great extent:

 

"The Great Shift", Co-creating a new world for 2012 and beyond: Author: Martine Valee. ISBN:978-1-57863-457-6

 

"2013", The end of days or a new begninng?: Author: Marie D. Jones. ISBN: 978-1-60163-007-0

 

I recommend both in the highest regard.

Link to comment
Share on other sites

I'm feeling a bit verklempt.... Talk amongst yourselves.

I'll give you a topic: 2012

Were the Mayans just sick of making calendar dates so far in the future,

or is there something waiting for us just around the corner.

:kat:Discuss:

 

If I remember correctly, this is from a character on SNL...Mike Myers?

 

 

And as for the topic, I totally agree with Angel...things are gonna change, but douby it's the end of the world. But there will no doubt be some stuff goin on as the time gets closer, reminiscant of the Y2K foolishness.

Edited by Luna
Hit the button too soon. Oops!
Link to comment
Share on other sites

If I remember correctly, this is from a character on SNL...Mike Myers?

 

 

And as for the topic, I totally agree with Angel...things are gonna change, but douby it's the end of the world. But there will no doubt be some stuff goin on as the time gets closer, reminiscant of the Y2K foolishness.

 

 

Haha, yeah... I was in a silly mood this morning.

 

I agree with you all as well....

-and it's funny that anjel put that date stamp of the early 90s- I too feel like ever since then there was like a small rallying of "special" people who just kept bumping into each other and even if it was nothing more, at the very least, they were meeting.

It just seemed as though there was this little whispering murmur amongst people.... something felt different, people started acting different.

I dunno. I'm kind of hoping for something to wipe the slate clean. There's only one thing that sums up how I feel,

"Some say the end is near.

Some say we'll see armageddon soon.

I certainly hope we will.

I sure could use a vacation from this

 

Bullshit three ring circus sideshow of

Freaks

 

Here in this hopeless fucking hole we call LA

The only way to fix it is to flush it all away.

Any fucking time. Any fucking day.

Learn to swim, I'll see you down in Arizona bay.

 

Fret for your figure and

Fret for your latte and

Fret for your hairpiece and

Fret for your lawsuit and

Fret for your prozac and

Fret for your pilot and

Fret for your contract and

Fret for your car.

 

It's a

Bullshit three ring circus sideshow of

Freaks

 

Here in this hopeless fucking hole we call LA

The only way to fix it is to flush it all away.

Any fucking time. Any fucking day.

Learn to swim, I'll see you down in Arizona bay.

 

Some say a comet will fall from the sky.

Followed by meteor showers and tidal waves.

Followed by faultlines that cannot sit still.

Followed by millions of dumbfounded dipshits.

 

Some say the end is near.

Some say we'll see armageddon soon.

I certainly hope we will cuz

I sure could use a vacation from this

 

Silly shit, stupid shit...

 

One great big festering neon distraction,

I've a suggestion to keep you all occupied.

 

Learn to swim.

 

Mom's gonna fix it all soon.

Mom's comin' round to put it back the way it ought to be.

 

Learn to swim.

 

Fuck L Ron Hubbard and

Fuck all his clones.

Fuck all those gun-toting

Hip gangster wannabes.

 

Learn to swim.

 

Fuck retro anything.

Fuck your tattoos.

Fuck all you junkies and

Fuck your short memory.

 

Learn to swim.

 

Fuck smiley glad-hands

With hidden agendas.

Fuck these dysfunctional,

Insecure actresses.

 

Learn to swim.

 

Cuz I'm praying for rain

And I'm praying for tidal waves

I wanna see the ground give way.

I wanna watch it all go down.

Mom please flush it all away.

I wanna watch it go right in and down.

I wanna watch it go right in.

Watch you flush it all away.

 

Time to bring it down again.

Don't just call me pessimist.

Try and read between the lines.

 

I can't imagine why you wouldn't

Welcome any change, my friend.

 

I wanna see it all come down.

suck it down.

flush it down."

Aenima, Tool

 

The orange part is my favorite part of the song.

:clap: Thanks Maynard.

Link to comment
Share on other sites

I'm pretty much on the same page as Anjel. Something's happening ... what I'm not sure. I'll be interested to see what happens on 31/12/2012 ... watching whatever it is from my mountain home, relatively isolated from the rest of humanity.

 

BTW, I thought we already discussed this and agreed that we were all going to converge on Arabi that week?

Link to comment
Share on other sites

Guest Salem
I'm feeling a bit verklempt.... Talk amongst yourselves.

I'll give you a topic: 2012

Were the Mayans just sick of making calendar dates so far in the future,

or is there something waiting for us just around the corner.

:kat:Discuss:

 

Its not just the Mayans that state a huge world event will happen in 2012, so has the torah, nostradamus, Galleio Galley, the aztecs & the so-called bible code, personally I say fuck it!!, what will be will be!! lol!!

:witch2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Salem

I reckon the huge world event that they all presict is that the UK will have a clean sweep in all events at the 2012 olympic games in London!!!

 

:fu:

Link to comment
Share on other sites

Shit, can't find the thread, now. I'm sure it was mostly tongue-in-cheek, but wouldn't it be fun?

 

I think this is the thread <-- no it's not the one, but it is about 2012

 

Actually I think this is the thread <-- talks about the age of Aquarius

Edited by Lela
added different thread link
Link to comment
Share on other sites

Its not just the Mayans that state a huge world event will happen in 2012, so has the torah, nostradamus, Galleio Galley, the aztecs & the so-called bible code, personally I say fuck it!!, what will be will be!! lol!!

:witch2:

 

Right and they are...the world shifting into a higher spiritual level is a major upshake.

 

What alot of people don't understand here is that some of the people who are interpreting these books and predictions are actually doing so from a different perspective.

 

Now since we are in the final "flying pattern" of 2012...people are getting "nervous" because they are "sensing" alot more with what has ot do with their surroundings.

 

That alone is scaring the shit right out of them and yeah they will think "Omg...it's Armeggedon! RUN!"

 

In reality it's not the big bad boogeyman stepping out of the closet to eat us...it's a shift in spiritual consciousness...that and thw rold will probably do alittle "burp and/or a fart" and move on from there.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Now since we are in the final "flying pattern" of 2012...people are getting "nervous" because they are "sensing" alot more with what has ot do with their surroundings.

 

That alone is scaring the shit right out of them and yeah they will think "Omg...it's Armeggedon! RUN!"

 

In reality it's not the big bad boogeyman stepping out of the closet to eat us...it's a shift in spiritual consciousness...that and thw rold will probably do alittle "burp and/or a fart" and move on from there.

 

lmao.... nicely put. Oh, please pass the earth some anti-acid pills. She's got a bit of indigestion.

Oh, and I'll be rooting for the UK in Olympics too, just for you, Salem-:jackoff:[hehe] sorry I'm being a git today.

Maybe by then there will be no Olympics, because the UN will have taken over, and all the countries will be under control by the same dictatorship. lol .... going off the deep end there, whoops.:bolt:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
×
×
  • Create New...